All for Joomla All for Webmasters

Еротичният език на бижутата Има много видове накити, много възможности те да бъдат демонстрирани, но мотивите, които подтикват хората да украсяват собственото си тяло — от главата до петите, не са толкова много. Ако успеем да пренебрегнем стойността и предназначението на едно

бижу и го възприемем единствено като украшение, то сигнализира по специфичен начин личността и мотивацията на неговия притежател.

Едно бижу обикновено не служи за никаква полезна цел. Именно неговата безполезност и техническа нецелесъобразност го правят особено изразително, характеризиращо личността на неговия собственик.
Когато един човек си купува накит, той прави своя избор особено внимателно, проявявайки чувствителност, която му подсказва красив ли е този предмет, т.е. дали отговаря на неговия вкус, дали е в хармония с неговия образ, емоционалност и еротично излъчване.
 
Бижуто като еротичен сигнал  

Чувствителността и еротиката се отнасят към интимната област, защото те обхващат очаквания и отношения, които техните притежатели най-малко биха искали да бъдат критикувани или поставяни в неизгодна позиция. При избора на бижу, както при еротичното поведение, се има предвид емоционалната съгласуваност. Онова, което в интимната област се изразява като еротика, може да се отрази по съответен начин в нагласата при избора на едно украшение. Затова бижуто се превръща в еротичен сигнал на личността, неин еротичен изказ.

Би трябвало да се прави разлика каква именно част от тялото и с какво бижу се украсява. Ще се съгласите, че една златна верижка говори за различни неща в зависимост от това дали се носи на шията, на корема или на крака. Един и същ пръстен с диамант променя своето значение в зависимост от това дали е поставен като на безименния пръст или на кутрето, дали до него има още един пръстен или е единственото украшение върху ръката.

Обикновено едно бижу привлича вниманието изобщо към тялото, а не само към областта, която украсява. Обеците подчертават и отбелязвата не само ухото, а по-скоро лицето като цяло. Гривната привлича погледа не към китката, а към горната част на ръката до рамото. Една верижка на крака насочва погледа към цялата област на краката. Пръстенът въвежда в полезрението цялата ръка до китката.


Пръстените, които украсяват ръцете 

Всеки пръст на ръката има свое собствено изразително значение. В зависимост от това къде е поставен пръстенът, сигналът, който той подава, е различен.

Безименният пръст представлява възприемчивата, чувствителна и сантиментална област на човешкия характер. Ако върху него е поставена венчална халка, това говори за съпружеството като състояние. Ако на същия безименен пръст е поставен пръстен като украшение, тогава този пръстен може да подскаже много за душевното състояние на своя собственик. Ако пръстенът не е голям е неговият модел и изработка е традиционен, със случайни орнаменти и декорация, това може да предположи, че душевната нагласа по отношение на любовния партньор не е диференцирана. Докато един прекалено голям пръстен върху безименния пръст, с много украса, който провокационно се набива в очи от пръв поглед, подсказва, че е твърде възможно и емоционалното поведение на този, койно носи този пръстен, е прекалено бурно и екзалтирано или дори истерично.

Същият пръстен, поставен на средния пръст, още повече подчертава и драматизира тази характеристика, тъй като средният пръст представя областта на чувството за собствено достойнство, самолюбието и тщеславието.

Показалецът изразява целеустременото волево поведение, инициативността в действията. Онзи, който носи пръстен върху показалеца си, той украсява своите волеви импулси и по всяка вероятност е властен диктатор, самонадеян, самоуверен и надменен човек.

Най-малкият пръст, кутрето — често ли го виждаме "аристократично" отклонено встрани? И в прекия, и в преносния смисъл той лесно се отклонява от определената посока — става дума и за любовен флирт, и за "кръшкане"... Такива еротични или духовни "отклонения" могат да бъдат своенравни, капризни или оригинални. Онзи, който украсява кутрето си, показва чрез пръстена, използвайки го макар и несъзнателно, по какъв именно начин би искал да преживее своето собствено своеобразие.

Ако някой носи върху кутрето си пръстен с брилянт в традиционен златен обков, то този човек има претенциите на необикновена, особена, забележима и обществено значима личност.

Ако пък млада дама носи върху кутрето си няколко изискани, естетично и хармонично подбрани нетрадиционни халки, може да се предположи, че тя търси оригинални стимули или мотиви и с внимание и любопитство възприема еротичното и привлекателното; при това със сигурност би искала да изпита много нови впечатления.

А що се отнася до златната верижка като декоративен символ тя е едно срамежливо прикриване на кокетна привлекателност. Поставена върху глезена на крака, тя е сигнал за една открита натура, разкрепостена и сексуална. Този, който се грижи не само за лицето и ръцете си, но и за своите крака и стъпала и ги украсява, той обича не само с главата и със сексуалния си орган, но и с цялото си тяло, което при него е чувствително и сладострастно. Не напразно индийките са украсявали своите стъпала с накити и цветни бои.


Личните мотиви 

Питайки се за мотивите, които карат хората да се украсяват с бижута, би трябвало да си зададем въпроса защо пък някои избягват всякакви бижута и не използват украшения. Една част от хората държи да се появява в околния свят "накичени" и гримирани, други предпочитат изобщо да са без украси.

Първите биха искали с помощта на емоционално, привлекателно възбуждащо средство — украшението — да представат себе си като личност. Втората група, тези, без украшенията, искат да ценят личността им и качествата им без тези материални сигнали. Деловите, работещи хора възприемат външните прояви според функционалното, целесъобразно поведение. В противовес на тази разумна външна фасада са богато декорираните хипита и пънкари с тяхната специфична идеология на чувствата.


Основните мотиви са четири 

Този, който използва украшения, прави това под влиянието на четири различни типа мотиви и по този начин непреднамерено издава образа на своите собствени интимни еротични преживявания.
 
1 Стремеж към защитеност и безопасност.
2 Стремеж към престиж.
3 Стремеж към сексуално раздразнение.
4 Стремеж към красота. 
 
В следствие на тези четири съвършено различни мотиви, човек избира и предпочита четири различни вида украшения. И понеже тези четири различни вида накити трябва да удовлетворят различни потребности, те се различават по своя материал, размери и обработка.

При оценка на мотивите, диктувани от съответната потребност, формата и цветът на бижуто има важно значение, защото изразява емоционалната нагласа, докато в същото време стойността е важна само при избора на достатъчно престижни бижута.

 

1
Не особено големи, прецизно изработени накити говорят за стремеж към защитеност и безопасност. Не е случайно, че в повечето случаи украшението е дребно, малко. Това, което е малко и слабо трябва да бъде заобиколено с грижа, нуждае се от грижливо, изпълнено с любов, внимание. Точно такава емоционална нагласа по отношение на накитите придобиват хората, които биха искали да видят в тяхно лице достойна за любов скъпоценност. Те търсят и се възхищават от такива украшения, които със своя външен вид създават впечатлението, че са изработени с много любов, с безкрайно старание и търпение.

Едно такова малко бижу съвсем не е обезателно да е скъпо. Понякога, което е особено характерно за накитите, изработени от народни майстори, украшенията се изработват от прост метал, керамика и полускъпоценни камъни или от дърво и плодови костилки. Миловидните и симпатични накити, малките скъпоценности на възрастните са това, което са меките плюшени играчки за децата.

Заедно в Кухнята

Детски Кът

Здраве

 

© © 2024 Перфектна Мама. Всички права запазени.